Program Dobry Start na nowych zasadach

logo programu dobry start
24 czerwca 2021

Od 1 lipca 2021 r. obsługę programu będzie realizował Zakład Ubezpieczeń Społecznych, a nie jak do tej pory gmina (a z jej ramienia często ośrodek pomocy społecznej). Wnioski w ramach programu będzie można składać wyłącznie w formie elektronicznej. Nie będzie można złożyć wniosku w wersji papierowej.

Jak składać wniosek od 1 lipca?

Wszyscy rodzice od 1 lipca mogą, tak jak w ubiegłych latach, składać wnioski online:

  • przez Portal informacyjno-usługowy Emp@tia
  • przez bankowość elektroniczną
  • przez portal PUE ZUS.

Wnioski należy składać do 30 listopada.

Zakład Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Bielsku Podlaskim zaprasza osoby zainteresowane do składania wniosków w formie elektronicznej do bielskiego Oddziału ZUS.

Osoby, które nie posiadają konta PUE ZUS, a chciałyby użyć tej platformy do złożenia wniosków mogą skorzystać z pomocy pracowników placówki ZUS w Bielsku Podlaskim przy ulicy Widowskiej 10A.

Aby założyć konto na PUE ZUS należy posiadać ze sobą:

  • dowód tożsamości,
  • numer telefonu,
  • adres e-mail.

Program „Dobry Start” to 300 zł jednorazowego wsparcia dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny bez względu na dochód rodziny. Świadczenie przysługuje raz w roku na dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia. Na dziecko niepełnosprawne, uczące się w szkole, świadczenie przysługuje do ukończenia przez nie 24. roku życia.

Link do strony Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej:

https://www.gov.pl/web/rodzina/program-dobry-start-na-nowych-zasadach

 

Skip to content