„Rozbudowa dróg: nr 107397, ul. Szarych Szeregów i nr 107381, ul. Gajowej na odcinku od ul. Studziwodzkiej do ul. Strzelniczej”
Realizacja projektu została dofinansowana z Państwowego Funduszu Celowego Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
Kwota dofinansowania: 888 221,25 zł
Całkowita wartość inwestycji: 1 600 294,62
Realizacja: 2020-2021 r.
Cele projektu
Istniejąca nawierzchnia na ul. Szarych Szeregów i Gajowej charakteryzuje się bardzo złym stanem technicznym. Występują tu duże nierówności oraz zadołowania w profilu podłużnym i poprzecznym, które są przyczyną powstawania zastoisk wody. Istniejący stan nawierzchni może przyczynić się do powstawania uszkodzeń pojazdów i w znaczny sposób utrudnia komunikację mieszkańców.
„Rozbudowa dróg: nr 107397, ul. Szarych Szeregów i nr 107381, ul. Gajowej na odcinku od ul. Studziwodzkiej do ul. Strzelniczej” ma istotne znaczenie dla zapewnienia spójności sieci dróg publicznych. Realizacja zadania jest ważna z punktu widzenia poprawy bezpieczeństwa i płynności komunikacyjnej południowej części miasta. Umożliwi sprawniejsze przemieszczanie się mieszkańców Bielska Podlaskiego, w szczególności mieszkańców posesji przylegających do przedmiotowych dróg. Inwestycja przyczyni się więc do zwiększenia dostępności transportowej poprzez stworzenie spójnej, zrównoważonej i przyjaznej użytkownikowi sieci drogowej w wymiarze lokalnym.
Zakres prac
Przedmiotem inwestycji jest rozbudowa, wraz z budową i przebudową infrastruktury, trzech odcinków dróg gminnych:
- nr 107397B, ul. Szarych Szeregów (Odcinek 1),
- nr 107381B, ul. Gajowej na odcinku od ul. Studziwodzkiej do ul. Strzelniczej (Odcinek 2)
- nr 107397B, ul. Szarych Szeregów, łącznik ul. Studziwodzkiej – Strzelniczej (Odcinek 3)
W ramach inwestycji planuje się budowę następujących elementów drogi:
- jezdni o nawierzchni bitumicznej z betonu asfaltowego o szerokości 6 m;
- chodnika jednostronnego z kostki brukowej betonowej o zmiennej szerokości 1,3-2,0 m;
- pasów zieleni;
- zjazdów indywidualnych;
- chodników do furtek (bramek) w ogrodzeniu, jako osobne chodniki bądź poszerzenie zjazdów indywidualnych;
- placu manewrowego zlokalizowanego na zakończeniu odcinka 1;
- oświetlenia ulicznego;
- kanalizacji deszczowej.